كاهش ۳۶ درصدي ازدواج در ۱۰ سال گذشته/ طلاق ۲۸ درصد افزايش يافت

۱۳ بازديد

ايسنا: گزارش‌هاي رسمي از روند افزايشي طلاق و كاهش ازدواج در ۱۰ سال گذشته حكايت دارد.

مركز آمار ايران طي گزارشي تفصيلي به بررسي وضعيت شاخص‌هاي كلان اقتصادي و اجتماعي از سال ۱۳۹۰ تاكنون پرداخته كه در بخشي از اين گزارش در سرفصل جمعيت و نيروي انساني آماري از وضعيت ازدواج و طلاق ثبت شده در كشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ ارائه شده است.

اين گزارش نشان مي‌دهد كه نسبت طلاق به ازدواج طي اين سال‌ها از ۱۶.۳ به ۳۲.۹ افزايش داشته است كه روندي افزايشي طي كرده ولي در سال ۱۳۹۸ در بالاترين نقطه در اين دوره يعني ۳۳ درصد قرار مي گيرد ولي در سال گذشته ۰.۱ درصد كاهش پيدا كرده است.

جزئيات ديگري از اين آمار نشان مي‌دهد كه در سال ۱۳۹۰ مجموع ازدواج ثبت شده ۸۷۴ هزار و ۷۰۲ نفر بوده كه در سال ۱۳۹۹ به ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ نفر كاهش يافته است.

در اين بازه زماني روند ازدواج عمدتا كاهشي بوده اما در سال ۱۳۹۵ اندكي افزايش ازدواج ثبت شده و از حدود ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ به ۷۰۴ هزار و ۷۱۶ نفر مي‌رسد ولي در سال بعد با افت حدود ۱۰۰ هزار نفري مواجه مي‌شود.

مقالات بيشتر:سالن عقد پونك

براين اساس، محاسبات نشان مي‌دهد كه ازدواج در ايران در فاصله ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، بيش از ۳۶ درصد كاهش يافته است.

اما در رابطه با وضعيت طلاق در كشور آمار حاكي از آن است كه در سال ۱۳۹۰، ۱۴۲ هزار و ۸۴۱ نفر طلاق ثبت شده بود كه در سال ۱۳۹۹ به ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ نفر افزايش يافته است.

روند تغييرات طلاق نيز عمدتا افزايشي بوده ولي در فاصله ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اندكي كاهش داشته است كه اين روند در سال گذشته مجددا افزايشي مي‌شود.

بر اين اساس، ميزان طلاق در ايران از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ حدود ۲۸ درصد افزايش داشته است.

مقالات ديگر:تم تولد تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.