توضيح دادستان تهران درباره آزادي برخي زندانيان

۹ بازديد

دادستان تهران گفت: نسبت به بررسي پرونده افرادي كه در جريان اغتشاشات اخير بازداشت شده بودند و شرايط ارتكاب جرم آن‌ها اجازه مي‌داد مساعدتي در مورد آن‌ها صورت پذيرد، موضوع مورد بررسي قرار گرفت و اين افراد با قرار تامين مناسب آزاد شدند.

ميزان: دادستان تهران گفت: در پي دستور رئيس قوه قضاييه ۴۶ زنداني كه شرايط ارفاق قانوني را داشتند آزاد شدند.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج

ظهر روز گذشته دستورالعمل حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در پي پيروزي شورانگيز و بازي غيرتمندانه ملي‌پوشان تيم ملي فوتبال كشورمان و شعف و شادماني پديد آمده در سراسر ايران اسلامي خطاب به مراجع و مراكز ذيربط قضايي صادر شد.

در دستور رئيس دستگاه قضا خطاب به مراجع و مراكز ذيربط قضايي آمده بود: نسبت به آن دسته از زندانيان كه شرايط بهره‌مندي از ارفاقات قانوني را دارا مي‌باشند، نهايت مساعدت و معاضدت انجام گيرد و مقدمات آزادي و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده‌هاي‌شان در اولين فرصت ممكن فراهم شود.

يك روز پس از صدور اين دستور، دادستان تهران از بررسي پرونده ۴۶ زنداني كه شماري از آن‌ها از اغتشاشگران وقايع اخير بوده اند خبر داد.

صالحي در تشريح خبر فوق گفت: پس از دستور روز گذشته رئيس قوه قضائيه پرونده شماري از افرادي كه شرايط بهره‌مندي از ارفاقات قانوني را دارا بودند مورد بررسي قرار گرفت و ۴۶ نفر كه شماري از آن‌ها در جريان اغتشاشات اخير تهران دستگير شده بودند با مساعدت و معاضدت انجام شده از زندان آزاد شدند.

دادستان تهران تصريح كرد: نسبت به بررسي پرونده افرادي كه در جريان اغتشاشات اخير بازداشت شده بودند و شرايط ارتكاب جرم آن‌ها اجازه مي‌داد مساعدتي در مورد آن‌ها صورت پذيرد، موضوع مورد بررسي قرار گرفت و اين افراد با قرار تامين مناسب آزاد شدند.

گفتني است؛ در دستور رئيس دستگاه قضا تصريح شده كه بديهي است كساني كه در قضاياي اخير مرتكب جنايت شده و مدافعان امنيت مردم را شهيد و مجروح كردند و اموال مردم را به آتش كشيدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نيستند و براي عناصر و مسببان اصلي اغتشاشات اخير، هيچ جاي ارفاق وجود ندارد.

مقالات ديگر:ظروف كرايه شرق تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.